JARMARKA 2011 – Latvijas Mākslas akadēmijā

Publicēts:


Jarmarka 2011 logo daļa no plakāta
Jarmarka 2011

Jau devītais decembris pēc kārtas atnes vienu no spilgtākajiem notikumiem mākslas jomā: izstādi – gadatirgu – labdarības akciju “Jarmarka”, kas no 14. decembra līdz 29. decembrim norisināsies Latvijas Mākslas akadēmijā, Kalpaka bulvārī 13, Rīgā. Studenti pārdod mākslu! Smaržo pēc eļļas krāsas, un Lielā aula piepildīta ar aptuveni 15 000 mākslas darbu.

Jarmarka 2011 logo daļa no plakāta

“Jarmarkas” apmeklētāji varēs ne tikai apskatīt, bet arī iegādāties oriģinālus un unikālus studentu studiju darbus. Pasākumu organizatori – Latvijas Mākslas akadēmija, “Kultūras perons”, “Mākslas perons”, “Pareizā ķīmija” un “Airport” – aicina visus mākslas mīļotājus atnākt un izaicināt savu intuīciju, atklājot talantus.

Latvijas Mākslas akadēmijas rektors Aleksejs Naumovs: “Man ir liels gandarījums par to, ka “Jarmarka” šogad notiek jau devīto reizi un kā liels pozitīvs spēks sniedz iespēju studentiem parādīt savus studiju darbus un ikvienam apmeklētājam apskatīt studentu paveikto un iegādāties to, kas visvairāk iekritis sirdī. Ja iepriekšējos gados daļa no “Jarmarkas” ienākumiem tika veltīta Latvijas Mākslas akadēmijas vēsturisko telpu restaurācijai, tad šogad svārstīgā Latvijas laika prognoze ir ieviesusi labo darbu sarakstā neparedzētas izmaiņas. Mūsu “neklātienes students” Ziemeļu vējš rudens vētrās apskādējis Akadēmijas jumtu, kura labošana prasa lielus līdzekļus. Tieši šajā reizē, saskaroties ar pēkšņām grūtībām, “Jarmarkas” labdarības budžets būs neliels, bet būtisks atbalsts remontdarbu veikšanā. Novēlu “Jarmarkai” vislabvēlīgāko laika prognozi, saules mūžu un drošu jumtu virs galvas ik gadu!”

“Jāsaka, ka “Jarmarka” norit regulāri – vienu reizi katru gadu, un ir varens prieks par to, ka tā jau ir mūsu kultūras dzīves neatņemama sastāvdaļa. Mūsu komanda gatavojas šim notikumam ar lielu prieku un sajūsmu. Tā ir īpaša atmosfēra, kad burtiski ienirstam mākslas darbos un pavadām ar tiem kopā divas nedēļas. Mūsu dzīve nav iedomājama bez mākslas klātbūtnes, un tieši šie jaunie mākslinieki ir tie, kuri jau tagad un nākotnē veidos mūsu interjerus, piepildīs tos ar praktiskām un skaistām lietām, veidos mūsu gaumi un, cerams, kļūs arī slaveni. Studentiem tā ir laba iespēja satikties ar auditoriju un saņemt novērtējumu, kas motivē turpmākiem sasniegumiem un ļauj izvērtēt savu sniegumu. Manuprāt, tas ir svarīgi attīstībai un izaugsmei,” stāsta “Jarmarkas” organizatore Gundega Turnele, pasākumu aģentūras “Pareizā ķīmija” direktore.

Daļa ienākumu Latvijas Mākslas akadēmijas restaurācijai

Katru gadu daļa no Jarmarkas ienākumiem tikusi veltīta restaurācijas darbu veikšanai Latvijas Mākslas akadēmijā. Pēdējā gada laikā Mākslas zinātnes nodaļas Restaurācijas apakšnozares studenti pasniedzēju vadībā rūpīgi strādājuši pie ēkas dienvidrietumu korpusa kāpņu telpu, blakus telpu un galvenā korpusa vestibila restaurācijas, kas ļāvis vismaz daļai no Latvijas Mākslas akadēmijas telpām atgriezt to sākotnējo burvību. Kā jau atzīmējis Latvijas Mākslas akadēmijas rektors prof. Aleksejs Naumovs, ņemot vērā vētras nodarītos postījumus Akadēmijas jumtam, šogad Jarmarkas labdarības līdzekļi tiks izmantoti, lai daļēji segtu jumta remontdarbu izmaksas.

Par izstādi dalās domās Latvijas Mākslas akadēmijas Ārlietu un izstāžu daļas vadītāja Elīna Ģibiete: “Studentu darbu labdarības gadatirgus “Jarmarka” nu jau kļuvis par Latvijas Mākslas akadēmijas neatņemamu sastāvdaļu. Sirsnīgā Ziemassvētku noskaņa, ko tas atnes, jūtama jau labu laiku iepriekš – sākot ar “Jarmarkas” komandas sparīgo rosību, cerību pārņemtajiem studentiem, vienmēr satraukuma un prieka pilnajiem “Jarmarkas” atvēršanas svētkiem un tad ar tik enerģizējošo skaņu un sajūtu kokteili, kas caurstrāvo katru tās dienu. Ziemassvētku smarža, sirsnība un siltums, laba mūzika un vārdi, smaidīgi cilvēki un radoša atmosfēra ir sajūtas, kas man saistās ar “Jarmarku”. Un kad Ziemassvētku vakara šķovētos kāpostus lieku jauniegādātā, kāda studenta darinātā bļodā, manī sarosās kluss prieks, ka daļa manis ir klātesoša šīs izcilās kultūras pērles restaurācijā.”

“Šogad Jarmarka turpina uzdot jautājumu par mākslas vērtības un tās pieejamības attiecību. Vai mākslas vērtība patiešām tiek apdraudēta brīdī, kad tā kļūst pieejama visiem? Varbūt tieši tās pieejamība ļauj cilvēkiem saprast tās patieso vērtību? Tādēļ mēs mākslu liekam starp (sa)dzīves priekšmetiem sludinājumu portālos un avīzēs, uz afišu stabiem. Tur, kur cilvēki to var ieraudzīt un nokļūt tai tuvāk, ienesot to savā (sa)dzīvē.” Lolita Zujeva, reklāmas aģentūras “Airport“ projektu direktore.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

*

Šajā vietnē surogātpasta samazināšanai tiek izmantots Akismet. Uzziniet, kā tiek apstrādāti jūsu komentāru dati.